رواية غرام نمر الصعيد الفصل السابع 7 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل السابع 7 بقلم نرمين حمدي


#غرام_نمر_الصعيد

أدهم بيفتح الباب ليجد غرام امامه

أدهم بصدمه: غرااام!  يخر*ب بيتك اي جابك هنا دلوقتي

غرام: هتسبني واقفه علي الباب كدا

أدهم بيبص برا شقته لحسن يكون حد شايفهم وبيسحب غرام لجوا بسرعه ويقفل الباب: انتي اكيد اتجننتي

غرام بعياط: انا فعلا هتجنن لو سيبتني ياأدهم انا لسه بحبك وعايزاك 






أدهم ببرود: والمطلوب مني اي

غرام: انك متسبنيش انا مش قادره اعيش معاه

أدهم بيعمل حركه ند*اله وبيسجل كلامها من غير متاخد بالها: اممم يعني انتي عايزاني اروح ليونس واخدك منه بالسهوله دي مش كدا... انتي عايزاني ارمي نفسي في النار عشان خاطرك

غرام بتستغرب كلامه: وهو انا مستاهلش 

أدهم: ياغرام افهمي انا مينفعش اعمل كدا دا ممكن يخفيني ومتعرفليش طريق

غرام: خلاص نهرب انا وانت بعيد عن هنا وانا هرفع قضيه خلع ونتجوز

أدهم بخبث: انا عندي حل احسن

غرام: اي هو قول بسرعه

أدهم بيبصلها من فوق لتحت ويحاوطها بزراعيه: نعيش مع بعض من غير جواز يعني تجيلي كل فتره ذي مجيتي دلوقتي


غرام بتحاول تبعده عنها: انت اكيد اتجننت اي الي انت بتقوله دا

أدهم بيحط ايده علي وجهها: يابت انا بحبك وانتي بتحبيني ومحدش هيعرف حاجه متخافيش لحد ميونس يطلقك وانا هتجوزك

غرام بعصبيه: وانت شايفني رخيص*ه كدا... كنت فكراك هتقدر مجيتي ليك لحد هنا وتمسكي بيك بس الظاهر كدا انك بايعني 


أدهم: مهو بصراحه كدا الحب مبيأكلش عيش واحده زيك متجوزه واحد ذي يونس النمر تحاول تستفيد منه باي حاجه 

غرام بعياط: ياأدهم انت مكنتش كدا مش انت ادهم الي حبيته لا قولي انك بتهزر وكل الي قولته دا غلط

أدهم: اه انا مش ادهم الي انتي حبتيه انا من دلوقتي مش هفكر غير في نفسي وبس ولازم اكسر يونس ذي مكسرني قدامكم 

غرام: وهتكسره ازاي بقي

ادهم بيبصلها بر*غبه: بيكي ياروح أدهم

غرام بتخاف وبترجع لورا: قققصدك اي يعني

أدهم بيضحك: لا لا لا متخافيش انتي برضو بنت عمي 

اسمعي كل الي هقولهولك تنفذيه وإلا يونس هيعرف انك جيتيلي هنا وعايزه تهربي معايا وشوفي بقي هو هيعمل فيكي اي ولا عمي صابر والي هيجراله من تحت يونس اصله معرفش يربي بنته


غرام بتتصدم بالي بتسمعه: اه ياو*سخ ياز*باله اتفووو عليك 


أدهم باستفزاز: ياستي ماشي يلا بقي الحقي امشي لحسن حد يشوفك هنا يابيبي وتبقي فضيحه بجلاجل هبقي اكلمك باي

غرام بتجري علي الباب وتمشي وهي مش مستوعبه الي حصل


غرام مشيت علي السرايا ولما قربت عليها فضلت تبص حوليها في كل حته بس شافت الرجاله قاعدين قدام السرايا فقررت تدخل من الباب الخلفي

فريده كانت طالعه من المطبخ وشافتها: مالها دي بتبص حوليها وكأنها عامله عمله


غرام جريت علي فوق ودخلت اوضتها وقفلت علي نفسها بالمفتاح وانهارت من العياط فهي دلوقتي بقت في ورطه كبيره وأدهم مش هيسيبها إلا لما يستفيد منها جيه في بالها سيناريوهات كتير بالي ممكن ان أدهم يطلبه منها ليقاطعها 

****

فريده لصباح: بقولك اي 

صباح: ايه

فريده: انا حاسه ان البت غرام وراها حاجه ومخبياها

صباح: حاجه ايه دي

فريده: انهارده شوفتها وهي داخله من الباب الخلفي وشها اصفر وبتتلفت حواليها ذي الي عامله عمله

صباح: يبقي تخلي عينك عليها الايام دي لو مسكنا حاجه عليها هتبجي ذي الخاتم في صباعنا


ليقاطعهم مجئ جليله: فريده روحي يابتي اعمليلي كوبايه جهوه

فريده: ماشي يامرات عمي


جليله لصباح: انا بجول تنزلي شويه من علي ودن فريده ياصباح

صباح بعصبيه: وانا عملت ايه عاد ياجليله حرام اتكلم مع بتي ولا ايه

جليله: لاه مش حرام بس كلامك ليها هيخرب بيتها وانتي فهماني 

صباح: اطلعي براها ياجليله بتي وانا حره فيها اخرب بيتها اولع فيه براحتي

جليله: اديكي جولتيها بتك وانتي حره فيها لكن يونس لو اضر بسببك هتشوفي مني وش عمرك مشوفيه

صباح باستهزاء: حوش حوش انتي يعني مش عارفه ولدك دا يضر بلد بحالها ولا يتهزله رمش


****






في الشركه 

يونس في مكتبه مش طايق نفسه وبيزعق في اي حد بسبب غرام وعنادها لينادي علي السكرتيره بحده

السكرتيره بخوف: نعم يايونس بيه

يونس بحده: الورج دا ناجص ليه فيننننن الباجي في يومكم ديه

السكرتيره: زين بيه مضي عليهم يافندم

يونس: ماشي ابعتيهولي

السكرتيره: حاضر

ليأتي زين: في ايه يايونس 

يونس: الغي الصفقه الاخيره دي مش عايزينها

زين: دا ليه يعني انت عارف الشرط الجزائي بتاعها كام

يونس بغضب: مهو انت لو تسألني  الاول مكانش حصل كديه انت بتمضي علي مزاجك وأولع انا 

زين: أفهم بس في ايه

يونس: يعني بالعجل كديه مضينا صفقه معاهم جبل كديه وطلعوا روحنا عبال مالشحنه وصلت وموصلتش كامله ولحد دلوجتي بيسددوا في الباجي الي هما 2 مليون جوم انت توقع معاهم صفقه ب 8مليون يازين 

زين: انا موقعتش الا لما اخدت منهم ال 2 مليون دول وبعدين انا مسلمتهمش الفلوس غير لما استلم الشحنه

يونس: امم كويس ماشي بس المهم تلغيها برضو ومش مهم الشرط الجزائي ديه

زين: خلينا نمشي الدنيا بس وانا هتعامل 

يونس: اعمل الي تعمله انا حذرتك وانت حر

*** في المساء 

في السرايا

في غرفه غرام جائها مكالمه من أدهم

غرام: خير عايز اي

أدهم: اخبارك ياقلبي

غرام: وجع قلبك... خلصني وقول عايز اي

أدهم: 100 الف جنيه يكونو عندي  بكرا

غرام بخضه: يانهار اسود انت اكيد اتجننت انا هجيبهم منين دول

أدهم: جرا اي ياغرام دا انتي مرات يونس النمر يعني الفلوس دي بالنسباله ولا حاجه

غرام: مقدرش اطلب منه حاجه مقدرش يابني ادم

أدهم بزعيق: مشاكلك دي تحليها مع نفسك بكرا تكون عندي الفلوس وإلا انتي عارفه انا ممكن اعمل اي

غرام بعصبيه: بكرهكككك بكرهككك ياأدهم

أدهم: دا مجرد كلام لكن في الحقيقه انتي روحك فيا 

غرام بعياط: منك لله 

وفجأه بيدخل يونس 😮


               الفصل الثامن من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×